Velkommen til min blog. Her vil jeg vise lidt om dette og hint. Kom forbi en gang imellem og se hvad der sker i mit kreative univers. Du er også velkommen til at blive fast læser, det vil glæde mig.
Broderiet er fra Emblibrary.com

fredag den 27. september 2013

Sikke en sommer. Den var varm og alligevel er det lykkedes mig at få strikket 2 bluser i uld.
Den ene til min datters fødselsdag i september, det var top down Iclandic cardigan fra Craftsy kusus med Ragga Eriksdottir fra Island. Jeg strikkede den til mig selv sidste vinter i Lett Lopi islandsk garn, og nu til datteren i Nepal fra Garnstudio.

 Trøjen er stikke oppefra og ned på rundpind, der hækles land forkanterne og dernæst klippes trøjen op - men pas på. Hvis den ikke er strikke med Lett Lopi garn, løber maskerne meget nemt, så jeg var nødsaget til at sy over kanterne efter de var klippet op. Kantebåndet købte jeg på Loppen på Toftegårds Plads.
 Syede en label med vaskeanvisninger og syede den i trøjen.


 Knapperne fand jeg i Stof2000.

Trøjen blev rigtig god -trods problemet med maskerne der løb. Vil strikke 2-3 vrangmasker til opklip næste gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar